niedziela, 23 lutego 2014

Tarta jagodowo-truskawkowa

Wiosna za oknami przypomina,że niedługo pojawi się w sklepach więcej świeżych owoców. Pomyślałam więc, że najwyższy czas rozmrozić owoce z zamrażarki ;> Tak postanowiłam zrobić owocową tartę :D Jest serio niepracochłonna i łatwa :)



Składniki:                                                                                                                                  

5 jajek
kostka margaryny(polecam Kasię lub Palmę)
2 łyżki kwaśniej śmietany lub jogurtu naturalnego
3 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3/4 szklanki cukru

*margaryna musi być ciepła, w ekstremalnych sytuacjach wkładam ją czasem do mikrofali
*do ciasta wykorzystamy same żółtka

świeże lub rozmrożone owoce(możecie je już zacząć rozmrażać w nocy poprzedniego dnia)
225g śmietany 18%
jajko
2 łyżki cukru

1. Jeśli używasz mrożonych owoców, to zacznij je rozmrażać! Ja włożyłam je do miski z ciepłą wodę, którą wymieniałam co jakiś czas.


2.Wymieszaj mąkę, cukier i proszek do pieczenia. Do środka suchych składników dołóż jogurt i żółtka.

3. Zagnieć ciasto. Jeśli masz czas to włóż je w reklamówki i odstaw do lodówki,ale nie jest to konieczne. Nagrzej piekarnik do 180 C
 4.Wyłóż tortownicę(24cm.) ciastem i dobrze nakłuj je widelcem. Następnie rozłóż owoce według uznania, ja proponuję nałożyć ich naprawdę dużo. U mnie jest to mała torebka zamrożonych truskawek i trochę większa jagód.


5. Wymieszaj śmietanę, jajko i cukier trzepaczką do jajek. Następnie równomiernie,ale nie za dużo polać owoce i wstawić do nagrzanego piekarnika na około 20-25 minut.


6. Gotowe. Można podawać z bitą śmietaną. Jeśli nie lubicie bardzo słodkich siat można dodać do śmietany nieco mniej cukru. Gwarantuję,że smakuję lepiej niż wygląda. Taki a nie inny wygląd jest konsekwencją zbyt krótkiego rozmrażania owoców :3


1 komentarz:

  1. Hej :)
    Wklej proszę button lub link do szabloniarni. Buttony i instukcję do ich wstawienia znajdziesz o tu: http://iwillcatchyouifyoufallszablony.blogspot.com/p/wizytowki.html

    Pozdrawiam,
    Ariana

    http://iwillcatchyouifyoufallszablony.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń